dilluns, 17 de desembre del 2012

Panellets

La veritat és que l’experta en panellets és la meva germana, però aquest any jo també em vaig animar a fer-los. Al Mercadona i al Caprabo venien uns pacs per fer-ne de coco, ametlles i pinyons, i la recepta és molt semblant. Jo no vaig agafar el pac perquè em vaig espavilar tard i ja s’havien acabat, però sí que vaig comprar les bossetes a part.


Els panellets es poden fer amb la base de patata o de moniato. Jo els vaig fer amb moniato, i en vaig posar una mica més del que diu la recepta que vaig utilitzar (la de Frit Ravich).
Són uns postres molt típics a Catalunya per Tots Sants, i es mengen acompanyats de castanyes! Us deixo la recepta:

Ingredients:

- 500 g d’Ametlla crua mòlta
- 400 g de Sucre
- 300 g de Patata o Moniato (jo en vaig posar més)
- La pell d’1 llimona
- Farina
- Ous

Preparació (la base és la mateixa pels diferents panellets):

Es bullen les patates (o moniatos) amb la pell. Un cop toves, s’escorren i es pelen. Es prepara un puré mentre encara són calentes, aixafant-les bé amb la forquilla. Es deixa refredar el puré completament. S’afegeix el sucre, l’ametlla mòlta i la pell de la llimona ratllada, i es barreja bé amb la forquilla, fins que quedi ben uniforme. S’acaba d’amassar amb les mans (empolsades amb farina perquè no s’enganxi) i es deixa reposar a la nevera (millor fins al dia següent).

A continuació es divideix la massa en 3 parts:

- Panellets de coco: s’afegeix 100g de coco ratllat a la massa i es treballa bé amb les mans fins que quedi ben uniforme. Es van agafant boletes i se’ls hi dóna forma de piràmide amb els dits. Amb un pinzell, es pinta la part de dalt del panellet amb una mica de rovell d’ou batut.

- Panellets d’ametlles: es fan barretes rectangulars (tipu croquetes) i es passen per la clara d’ou (batuda una mica). Es posen les ametlles en un plat (uns 250 g) i s’arrebossen els panellets. Es pinten amb un pinzell per la part de dalt amb una mica de rovell d’ou batut.

- Panellets de pinyons: es fan boles i es passen per la clara d’ou (batuda una mica). Es posen els pinyons en un plat (uns 200 g) i s’arrebossen els panellets. S’ha de pressionar bastant perquè no caiguin i, si es veuen forats, es posen els pinyons individualment per tapar-los. Es pinten amb un pinzell per la part de dalt amb una mica de rovell d’ou batut.

Els panellets es posen a la safata del forn (amb paper de forn perquè no s’enganxin) abans de pintar-los. El forn ha d’estar molt calent (uns 225-250º) i es posen uns 15 minuts.
Ah, i si els vols tots de la mateixa mida, els peses quan fas les boles!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada