dissabte, 15 de desembre del 2012

Cupcake gegant

Avui us ensenyaré el meu primer cupcake gegant! El vaig fer amb els motllos i la recepta que venien als fascicles que em va comprar ma germana (Delicias al Horno, de Planeta DeAgostini). Sísi, de tant en tant em compra cosetes d’aquestes, i de regal sempre cau algun motllo, o estri d’aquests delicats, jeje!!


Doncs bé, el pastís li vaig portar a la meva iaia pel seu aniversari i sant. És fàcil però porta moooolts ingredients!! I encara no sé ben bé com fer suero de leche, ho hauré de buscar al Google. Jo li vaig posar llet normal i corrent i no va quedar gens malament!! Colorant vermell en vaig posar poc, així que no va quedar molt vermell, però sí una miqueta. Es prepara el pastís, es reparteix pels motllos de dalt i de baix, i es posa al forn. Un cop està fred, es pot desmotllar i anivellar (vaig provar el cortapasteles però al final em va anar millor el ganivet de sempre). Vaig posar melmelada de maduixa per unir les dues parts, i després vaig fer la buttercream, però em va quedar massa sòlida i costava molt de fer sortir per la mànega (crec que la recepta porta massa sucre glass i poca mantequilla, ja modificaré el proper cop).

Després vaig fer la rosa amb el fondant que em va sobrar dels cakepops de l’altre dia. Per decorar-ho vaig posar cagarrets per sobre (que no s’enganxaven massa però bueno) i alguna boleta de fondant rosa. I ja ho tenim!!


Ah, i aprofitant que estava posada, vaig fer també 3 cupcakes petitons: un de nutella, un altre de melmelada de maduixa i un altre de buttercream. Així vaig provar les càpsules vermelles amb topos blancs noves!! I vaig acabar de confirmar que necessito la safata del forn per fer 12 cupcakes junts, segur que va de conya!! Si els poses sense safata, queden massa oberts. Si els poses dins el motlle de silicona, s'arruguen. I amb els motllos de silicona van bé però s'han de retornar. Sí, sí, vaig fer totes les proves!!! Bon profit!!


Ingredients pel pastís

- 125 g de mantega a temperatura ambient
- 325 g de sucre
- 2 ous
- 25 g de cacao en pols tamissat
- 1 culleradeta d'extracte de vainilla
- 35-40 ml de colorant alimentari vermell
- 325 g de farina blanca
- 1 culleradeta de sal
- 1 cullerada de bicarbonat sòdic
- 280-290 ml de suero de leche
- 1 cullerada de vinagre
- 4 cullerades de melmelada de maduixa

Instruccions

- Escalfar el forn a 180ºC
- En un bol, batre la mantega amb el sucre fins obtenir una massa esponjosa
- Batre lleugerament els ous i agregar-los a la mescla, poc a poc
- En un bol petit, mesclar el cacao en pols, la vainilla i el colorant alimentari
- Incorporar-ho a la mescla anterior
- Batre-ho tot junt
- Per una altra part, tamissar la farina, la sal i el bicarbonat sòdic
- A la mescla de mantega, sucre i cacao, afegir la farina poc a poc i de manera alternada amb el suero de leche
- Barrejar bé, fins que quedi tot ben integrat
- Afegir el vinagre (jo no en vaig posar)
- Dividir la massa entre les dues parts del motllo, untades prèviament amb mantega
- Fornejar 40-50 minuts o fins que en punxar-ho amb un escuradents, aquest surti net
- Deixar que les dues parts es refredin completament
- Treure-les del motllo i posar-les sobre una reixeta
- Anivellar la part inferior i untar-la amb melmelada de maduixa
- Col·locar a sobre la part superior del cupcake

Crema de mantega

La crema consta de mantega a temperatura ambient i sucre glass (no poso les quantitats perquè no em va quedar molt bé).
Per preparar-la es bat la mantega fins que queda cremosa, i després se li afegeix el sucre glass (tamissat) lentament i sense deixar de remenar. 
Es posa dins la mànega pastissera i s'utilitza una boquilla en forma d'estrella gran. Es van traçant flors grans a sobre el pastís, començant per fora i acabant a dalt. 

Rosa de fondant

- Amassar una petita porció de fondant rosa o vermell. Donar-li forma de con per fer el nucli de la flor
- Extendre fondant en una superfície de treball i tallar les formes de pètals
- Aplanar la part de fora dels pètals perquè quedin més prims
- Enrotllar el primer pètal al voltant del con. Col·locar el següent pètal de la mateixa manera, però encarant-lo a l'anterior
- Tallar la base del con i deixar que s'assequi la rosa 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada