dimecres, 12 de desembre del 2012

Cakepops animals

Avui us explicaré la història del llibre viatger. Pels que ja la coneixeu... tranquils, que faig un resum!!! Doncs és la història d'un llibre de Popcakes que li vem regalar a la Bàrbara de la feina pel seu aniversari (el de Marcela Capó). Me’l va deixar i em va encantar!! Doncs un dia l'estava mirant al bus quan tornava de la feina a casa (treballo a Bellvitge), i me'l vaig oblidar al bus!! Era un dia d’estiu de pluja, i vaig baixar del bus mig adormida (com sempre) sense el llibre!! Vaig entrar a comprar al súper, i en agafar la moto per arribar fins a casa... me n’adono de que no porto el llibre!! Ooohhh, ja em veia comprant-ne un altre!! Vaig trucar immediatament a la companyia d'autobusos i ningú em va contestar... Crissss, reaccionaaaaa!!! Doncs vaig agafar la moto i em vaig posar a perseguir el bus fins a Vilanova!! Però no vaig arribar a temps, tot i que el bus feia parades intermitges (em vaig entretenir massa al súper, segur). Em van dir que el bus estava a cotxeres, i me’n vaig anar cap allà; va ser boníssim, no hi havia estat mai! Total, que arribo a cotxeres i tots els busos eren iguals, clar... Però vaig preguntar i finalment vaig trobar el llibre després de tant perseguir-lo, bieeeeen!!! Jo ja pensava que estaria donant voltes pel Vendrell, o de tornada a Barcelona... Al dia següent ràpidament li vaig tornar el llibre a la Bàrbara i li vaig explicar tot... fins i tot li vaig prometre un Cakepop per disculpar-me!! Òstres, quin desastre, no m'havia passat mai, amb lo endreçada que sóc jo!! Hauré d'anar més amb compte!!


Ok, ara anem per feina, us explico els cakepops animals... Vaig comprar el primer fondant per internet, per mirar de fer coses més currades. Quan em va arribar, vaig posar-me a fer Cakepops del famós llibre viatger, jejeje!! La meva idea principal era fer granotes, lleons i monos. Síii, molt agosarada voler fer tantes coses alhora... però és que semblava fàcil, i tenia 2 tardes!! Que després es van convertir en 3, ja ho veureu. Ah, i les granotes van acabar convertint-se en mussols, jeje!!


Com a base vaig fer servir pa de pessic de vainilla i crema de xocolata (veure receptes aquí). Vaig esmicolar el pastís, i el vaig unir amb la crema. El vaig amassar bé i ho vaig deixar 1 hora a la nevera. Llavors vaig fer les boles i els cons amb les mans (les boles pels lleons i els monos i els cons per les granotes-mussols). La veritat és que em van quedar molt grans, però és que vaig fer molta massa, i no volia fer tants Cakepops!! Com que ja es va fer tard, ho vaig deixar a la nevera tota la nit per continuar al dia següent.


Al dia següent em disposava a fondre xocolata blanca per tenyir-la de verd i fer les granotes, però... quin desastre de Candy Melts blancs!!! A la que els hi vaig posar colorant ja no vaig poder tornar-los a fondre al micro!! O així va ser la meva experiència, són massa sòlids i es cremen molt aviat!! La propera vegada hauré de seguir les instruccions de la bossa al peu de la lletra, cosa que no vaig fer... Algú em pot donar algun consell per fondre la xocolata blanca i que quedi ben líquida???

Al final vaig fondre xocolata negra pels monos, xocolata amb llet pels mussols (que van substituir les granotes) i la xocolata blanca la vaig barrejar amb una mica de xocolata negra per fer el color carn dels lleonets (aquesta sí que em va aguantar).


Agafo el pal, el suco una mica... i el clavo a les boles!! Alguns se m’aguanten, però molts altres se’m suïciden!!! Crec que perquè en feia massa alhora, també perquè no estaven massa freds els últims que vaig fer, els hauria d’haver posat al congelador almenys 5 minuts... Total, que de 36 boles només se’n van salvar 22!! Què fooort!!! Però bueno, se’m va fer tard per decorar, així que a la nevera, i fins l'endemà.

I ja només falta la decoració... a jugar amb el fondant!!! Aquí de 22 se’n van salvar 16, no està gens malament!!! Segurament perquè no estaven freds del tot, per la propera ja ho he après, és importantíssim!!! Us poso les instruccions de com ho he fet. La recepta del glacé... el proper dia!!

-    - Mussols: s'aplana fondant blanc i verd. Es fan boles blanques i verdes pels ulls. Per les ales vaig fer servir pètals blancs i verds (partits per la meitat). La xocolata de la base la vaig fer sobre paper de forn i la vaig posar a la nevera. I els detallets amb glacé taronja, negre i blanc, posat en una mànega pastissera i amb les boquilles del núm.2!!! Per enganxar el fondant a la bola vaig fer servir glacé negre. Van quedar moníssims, els millors pel meu gust!!!




Monos: s'aplana fondant de color carn per la cara (es talla un cor). Es fa un cilindre amb fondant de color carn pel morro (no massa gran), i se li dóna la forma de la boca amb un ganivet o similar. Dues boletes amb fondant carn per les orelles, amb un forat enmig que es pot fer amb un buril o amb un escuradents. Els detalls els vaig fer amb glacé de color carn (els 4 pèls del cap) i amb glacé negre (els ulls). Vaig enganxar-ho tot amb glacé negre. La veirtat és que aquests no són gaire macus, hauria d'haver pulit una mica més el morro..., però pels amants de la xocolata negra... mmmm!!




- Lleons: es fa una bola de fondant de color carn i s'aplana per fer el morro. Amb un escuradents es fa la part enfonsada (una línia en vertical). Les dues orelles són boletes com les dels monos. Els detalls de la cara amb una mànega i glacé negre. I el cabell... amb glacé taronja i el més important... la boquilla d’efecte cabells o herba que em vaig comprar de Wilton!! Ah, i per enganxar-ho tot, vaig fer servir glacé taronja. Us agraden??


Per acabar us explico les conclusions obtingudes després d'haver fet aquests cakepops tan animals:
  1. S'han de fer amb moooolt de temps i carinyo
  2. S'han de MANTENIR EN FRED TOTA L'ESTONA, sinó se suiciden!!
  3. Les boquilles petites s'embossen de seguida, sobretot la del núm. 1. No s'ha de deixar assecar mai el glacé. Si cal, se li posa un escuradents a la punta perquè no s'assequi
  4. Les boles no es poden fer massa grans (cauen soles i, segons on les posis, xoquen entre elles)
  5. No sempre és fàcil aconseguir els colors que una vol amb els 3 colors bàsics... (no sé com vaig aprovar dibuix a l'institut...)
  6. Una principiant com jo no en pot fer tants i tan variats en un mateix dia!!

Havien de ser pel cumple del Jordi, però van arribar 3 dies tard, jejeje!!! Sort de les trufes, les cookies, les roques i el pastís de pera i xocolata que els cuiners de la feina van portar!!! Quina setmaneta més dolça!! Tot plegat... boníssim!! Espero que us hagin agradat!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada