divendres, 21 de desembre del 2012

Cupcakes i pastís de poma i canyella


Avui us presento... Cupcakes de poma amb crema de canyella! Mmmmm!!! Els volia fer fa dies però no tenia pomes. Quan en vaig comprar... enseguida els vaig fer!! Ah, i amb el que em va sobrar vaig fer pastís de poma, que al meu nòvio li encanta!! La Recepta la vaig treure del llibre de Marcela Capó que em va deixar la Marta, una amiga a la que també li agraden aquestes cosetes.


Ingredients pels cupcakes de poma (per 12 cupcakes):

- 125 g de mantega a temperatura ambient
- 200 g de sucre
- 2 ous
- Essència de vainilla
- 300 g de farina superior amb llevat
- 2 pomes tallades a daus
- Suc de ½ llimona
- 180 ml de llet
- 1 cullerada petita de canyella en pols

Preparació:

- Escalfar el forn a 180ºC
- Tallar les pomes a daus i tirar el suc de ½ llimona per sobre perquè no s’oxidin
- En un bol, batre la mantega i el sucre fins a obtenir una crema
- Agregar els ous un a un, batent de manera continuada
- Afegir una culleradeta d’essència de vainilla i afegir també la llet
- Tamissar la farina amb la canyella i incorporar a la primera preparació, de manera intercal·lada amb la poma i el suc
- Barrejar bé, omplir els motllos i posar al forn 25-30 minuts

Ingredients per la buttercream de canyella (recepta del bloc Cupcakespara2):

- 125 g de mantega a temperatura ambient
- 150 g de sucre glass
- 3 cullerades de llet
- ½ cullerada de canyella

Preparació:

- Barrejar la mantega amb el sucre glass fins que quedi una crema uniforme
- Dissoldre la canyella amb la llet i afegir a la mescla anterior
- Barrejar bé i omplir la mànega pastissera per decorar

Jo pels cupcakes vaig fer servir farina de reposteria, i li vaig posar 1 cullerada i ½ de llevat Royal. La veritat és que em van quedar molt baixetes, hauria d’haver omplert més les càpsules!! I tenien massa gust a canyella!!! Ja ho sé per la propera vegada!
Per decorar vaig posar una poma feta amb fondant i més canyella, jeje!!
Amb el que em va sobrar de massa vaig fer pastís de poma en un motllo rectangular, i li faig posar una poma tallada a làmines per sobre (amb unes gotes de llimona) i directe al forn... doncs estava boníssim!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada