divendres, 15 de febrer del 2013

Cupcakes del Monstruo de las Galletas!!


 


Aquí els teniu!!! Els cupcakes del Triki, el Monstruo de las Galletaaaaas!!! Feia mooolts dies que els volia fer, ja que els havia vist mil vegades per internet, m'havien semblat fàcils i tenia la boquilla de pèl o gespa (la Wilton nº233), però com sempre, per falta de temps... encara no m'hi havia posat. Al final vaig animar-me i els vaig portar a la feina per la Montse, la postdoc amb la que comparteixo hoooores i hooores cada dia!!! Així teniem esmorzar el dia del seu aniversari!!

La buttercream que em va sobrar la vaig aprofitar un altre dia, que vaig fer brownie cupcakes i alguns es van convertir en Trikis (una mica diferents, ja els veureu). La gràcia és que els van acabar de decorar les meves nebodes! 

Aquest cop vaig seguir el tutorial de l’Alma, la reina dels cupcakes, que està molt ben explicat (per veure’l clickeu aquí). Els meus cupcakes no eren de vainilla, sino que eren de xocolata (la recepta la teniu més avall, també l’he tret del seu blog). 


Són fàcils: primer es fan els cupcakes. Després es prepara la buttercream i es tenyeix de color blau. Es posa dins la mànega pastissera i es fan files de pèl, començant per baix. Quan acabes una fila començes la següent superposant-la a l’anterior. Queda un monstre peluuut!!! La boca és la típica galeta Chips Ahoy tallada per la meitat. Els ulls estan fets amb fondant blanc i negre, i es posen una mica güenyos! Per enganxar la boleta negra sobre la blanca faig servir una miqueta d’aigua (molt poca). I ja està, facilíssims i boníssims!!!


Esprero que us agradin, la veritat és que van triomfar moltíssim!! Que aprofitiiii!!

Ingredients pels cupcakes de xocolata (per 24 cupcakes):

- 6 ous

- 420 g de sucre

- 345 g de farina

- 360 g de mantega

- 7 cullerades i ½ de cacao en pols sense sucre

- 3 culleradetes de llevat Royal

- 3 culleradeta d’extracte de vainilla

- 200 ml de llet


Preparació:

- Escalfar el forn a 160ºC

- Barrejar la llet amb l’extracte de vainilla

- Tamissar la farina, el cacao i el llevat

- Batre la mantega i el sucre fins que quedi ben cremós. Afegir els ous, un a un

- Afegir de manera intercal•lada la mescla de farina llevat i cacao, i la mescla de llet i vainilla

- Repartir la mescla entre les càpsules dels cupcakes, sense passar dels 2/3

- Fornejar 22-24 minuts, o fins que en punxar-los amb un escuradents, aquest surti net

- Treure del forn i deixar refredar en una reixeta


Ingredients per la buttercream (per 24 cupcakes aproximadament):

- 250 g de mantega sense sal a temperatura ambient

- 325 g de sucre glass

- 1 culleradeta d’essència de vainilla

- 2-3 cullerades de llet semidesnatada


Preparació:

- En un bol posem el sucre glass tamissat i la mantega. Cobrint el bol, ho batem a velocitat baixa

- Afegim l’essència de vainilla i la llet i seguim batent, a una velocitat mitja, durant almenys 5 minuts (o fins que la buttercream quedi blanqueta i cremosa)

- Per tenyir el buttercream utilitzem colorants en pasta



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada